Restaurants010.nl biedt al sinds 2009 eerlijke, onafhankelijke meningen, reviews, recensies en nieuws over restaurants in Rotterdam.

Wij posten nu met name updates en reviews via Instagram. Soms zelfs live. Volg ons dus via https://www.instagram.com/restaurants010.nl

Voor kids

Op zoek naar restaurants die geschikt zijn om met de kids te bezoeken? Check onze tips.

Read More

Sterrenrestaurants in Rotterdam

Bekijk de twee en éen-sterrenrestaurants in Rotterdam. Van Fred tot Fitzgerald.

Read More

Hamburger restaurants

Trek in een burger? Check hier welke hamburger restaurants er in Rotterdam zijn.

Read More

Mastika – Restaurant

mastika01Op een koude vrijdagavond wilden we weer eens een voor ons onbekend restaurant uitproberen. Na een beetje Googlen en recensies lezen (jaja, op sites van concullega’s) stuitten we op het Ottomaanse restaurant Mastika. De ontvangst was prima, we werden beneden welkom geheten en naar boven begeleid. Alle tafels staan namelijk op de eerste verdieping, de keuken bevindt zich op de begane grond.

Read More

Heerlijk Winter

heerlijkwinter01

 

 

Vanaf 21 januari wordt in de Cruise Terminal van Rotterdam een nieuw culinair evenement voor sterrenrestaurants georganiseerd. Dit evenement draagt de naam Heerlijk Winter en is afgeleid van het zomerse evenement Heerlijk Rotterdam.

Read More

Michelin ster Ivy en Fred!

michelin01Met trots kunnen wij u mededelen dat Restaurant Ivy en Fred op 24 november 2009 een Michelin-ster hebben gekregen.

Helaas zijn wij van Restaurants010.nl nog niet gaan eten bij deze 2 restaurants, maar dat zal niet lang meer duren. Binnenkort dus hopelijk een recensie van beide sterrenrestaurants.

Read More

De Tuin – Café/restaurant

de-tuin-rotterdamVandaag was het een typische herfstdag met guur weer. Juist een reden om de dag op te vrolijken door gezellig ergens te gaan lunchen. Uiteindelijk zijn we naar cafe restaurant De Tuin gereden. Deze bekende zaak ligt prachtig in het Kralingse Bos, pal aan de Kralingse Plas. Met name in de zomer is dit een van de hotspots van Rotterdam.

Read More

Mooii – Restaurant

mooii01Restaurant Mooii, met dubbel i, natuurlijk in Rotterdam, was op vrijdagavond onze bestemming. Een heerlijk diner voor twee ter ere van mijn verjaardag. Mooi gelegen in de Oude Haven en met een smaakvolle inrichting doet Restaurant Mooii zijn naam zeker eer aan. Een stijl die chic is maar toch ook een knus gevoel geeft, eigenlijk zou zelfs ons huis wel zo aangekleed kunnen zijn. Wat vooral leuk was om te zien was de open keuken, waar de koks druk in de weer zijn met alle gerechten.

Read More

Zalmhuis – Restaurant

zalmhuis01Het Zalmhuis, een begrip in Rotterdam! Je kunt hier van alles bestellen maar de vis en met name de zalm is natuurlijk het paradepaardje op de kaart. Als het lekker weer is, dan is het Zalmhuis aan de Maas heerlijk vertoeven. Op het terras zit je afgeschermd van de wind met de zon in je gezicht. De sfeer is bij het Zalmhuis heel rustig waardoor je helemaal op je gemak zit en lekker kunt ontspannen. Het is vandaag zonnig, en zo gezegd zo gedaan, we pakken de fiets en gaan lunchen bij het Zalmhuis.

Read More

Oliva – Restaurant

oliva08Oliva is een klein Italiaans restaurantje in de bekende Witte de Withstraat, waar veel horeca zit. Ik had goede verhalen over Oliva gehoord en daarom hebben we op een vrijdagavond een tafel voor vier gereserveerd. Bij binnenkomst vond ik het meteen behoorlijk minimalistisch ingericht voor een Italiaans restaurant. Nergens Chianti-flessen te bekennen, geen muurschilderingen van da Vinci, maar ook geen muziek van Eros Ramazotti of Rocco Granata.

Read More

Gauchos aan de Plas – Grill Restaurant

gauchos07Voor de eerste keer uit eten met zijn zessen; ouders en schoonouders erbij. Een spannende avond dus, want zou het wel klikken, vallen er geen vervelende stiltes. We wilden niets aan het toeval overlaten en in ieder geval een leuke plek uitzoeken om te gaan eten. Het blijft moeilijk om in Rotterdam iets te vinden waar je lekker aan het water kunt zitten (tips zijn natuurlijk welkom!), ondanks dat Rotterdam een echte waterstad is. Maar uiteraard hebben we wel iets kunnen vinden, Gauchos aan de Plas in Hillegersberg.

Read More

In den Boekenkast – Grandcafe/Restaurant

boekenkast01Heerlijk weer gezellig bijkletsen met mijn vriendinnetje. We blijven in de buurt, want mijn dochtertje was niet helemaal lekker. Het werd “in den Boekenkast”, een Grand Café in het centrum van Capelle a/d IJssel naast het Isala Theater. Ik was een beetje vroeg, dus even nog een paar dvd’s gekocht in het nabij gelegen winkelcentrum de Koperwiek. We treffen elkaar om 18.30 uur in het restaurant waar het gezellig druk is. Er zijn ook veel mensen die na het werk daar even borrelen.

Read More