Voor kids
Op zoek naar restaurants die geschikt zijn om met de kids te bezoeken? Check onze tips.


Op zoek naar restaurants die geschikt zijn om met de kids te bezoeken? Check onze tips.

Bekijk de twee en éen-sterrenrestaurants in Rotterdam. Van Fred tot Fitzgerald.

Trek in een burger? Check hier welke hamburger restaurants er in Rotterdam zijn.
Gisteren, vrijdag 20 mei 2011, ben ik voor het eerst iets gaan eten bij Lunchcafé Verhip te Rotterdam. Al enige tijd hoorde ik mensen steeds vaker over Verhip praten of zag ik vrienden bij dit eetcafé inchecken op Facebook. Hoogste tijd dus om eens zelf te gaan ervaren wat en hoe Verhip precies is.
Sinds 25 maart 2011 is Rotterdam weer een nieuwe hotspot rijker, genaamd DELI. Dit restaurant is gevestigd onderin de Euromast. Bij DELI kan men terecht voor Fresh coffee & Good eats. DELI maakt traditionele Tarte Flambées, een soort platte bodem pizza. Deze Tarte Flambées worden geserveerd met uiteenlopende ingrediënten, van rivierkreeftjes met brandnetelkaas, gerookte eendenborst
Zojuist liep ik langs Zin Rotterdam op de Lijnbaan. Althans, ik dacht dat ik er langs liep, maar Zin is niet meer. Het wordt op dit moment verbouwd tot een nieuw (sushi?)restaurant genaamd Izkaya. Jammer, ik heb het altijd goed naar mijn zin gehad bij Zin (ja goeie grap, Bassie), met name door de lekkere cocktails. Maar, wellicht is Izkaya een waardige vervanger….even afwachten tot het zijn deuren opent in maart 2011.
Eigenlijk wilden we op een regenachtige vrijdagavond gaan eten bij O’Pazzo aan de Mariniersweg. De laatste keer, tijdens mijn verjaardag, hebben we hier erg lekker gegeten en ik daarom wel weer trek in een lekkere ‘scalopinne al limone’ . Bij aankomst bleek echter dat de wachttijd voor een tafel van 4 personen ongeveer een uur was. Lang wachten op eten vind ik sowieso belachelijk, dus was de keus snel gemaakt om ergens anders te gaan eten.
Na veel gelezen te hebben over de Italiaanse delicatessenzaak Guliano op de Meent 31 in Rotterdam, zijn we op een zaterdagmiddag zelf even een kijkje gaan nemen. Tijdens een zware activiteit als shoppen gaat de maag toch knorren en dan is het handig dat een ‘broodjeszaak’ als Guliano in de buurt zit. Guliano is gevestigd in een pand waar voorheen Delifrance was gevestigd, tegenover de Kijkshop en naast de Multivlaai. Parkeren voor de deur op de drukke Meent kan lastig zijn, maar waarschijnlijk zijn de meeste bezoekers van Guliano te voet of met de fiets.
Ter ere van mijn verjaardag zijn we op een zondagavond gaan eten bij Ristorante O’Pazzo aan de Mariniersweg te Rotterdam. Deze in Rotterdamse kringen zeer bekende Italiaanse zaak is een redelijk groot opgezette ‘Italiaan’ met een prachtige Italiaanse inrichting.
O’Pazzo bestaat eigenlijk uit 2 delen. 1 deel is voor de bezoekers die alleen pizza willen eten en het andere deel voor klanten die een keuze willen maken uit de vele andere lekkere Italiaanse gerechten van de menukaart. Aangezien het toch een kleine feestavond betrof, kozen wij voor het a la carte gedeelte.
De bekende restaurantweek in Rotterdam komt er weer aan. Van maandag 23 augustus tot en met zondag 29 augustus 2010 is het mogelijk om een gastronomisch hoogstaand 3-gangendiner bij toprestaurants zoals Parkheuvel en La Vilette voor maar €25,- te nuttigen. Een uitgebreid lunchmenu kost slechts €20,-. Lees hier meer informatie. Meer informatie over de deelnemende restaurants
Restaurantketen Humphrey’s opent medio augustus een nieuwe vestiging aan de Binnenrotte te Rotterdam. Humphrey’s heeft al meerdere vestigingen in het land, waaronder een restaurant op de Kop van Zuid. De keten is bekend vanwege de aantrekkelijke 3-gangen keuzemenu’s van 23,50 euro. Veel voor weinig, dus.
Nieuw in Rotterdam: Vapiano. In het pand aan de Binnenrotte waar voorheen restaurant/club Quote was gevestigd, heeft Vapiano haar deuren geopend. De compleet verbouwde zaak is onderdeel van de grote keten Vapiano, afkomstig uit Duitsland.
Wij hebben er nog niet gegeten. Jij wel? Laat dan hier weten hoe het was!
Wel zijn we even naar binnen gelopen om te kijken hoe het eruit ziet en dat viel niet tegen. Ze hebben denk ik wel een probleem met de airco, want het was er zeer warm. Daarom zijn we toch ergens anders gaan eten.
Cafe Rotterdam aan de Kop van Zuid is weer geopend. Het afgelopen half jaar is Café Rotterdam in de Cruiseterminal gesloten geweest voor publiek vanwege de bouw van het naastgelegen prestigeproject “De Rotterdam” van Rem Koolhaas. Nu het heien van de laatste paal in zicht is, opent Café Rotterdam de deuren weer en wil het